اختلال تغذیه در کودکان که شامل مشکل در غذا خوردن و میوه خوردن و حتی نوشیدن مایعات می شود مشکل شایعی است که گفتاردرمانگران می توانند در بهبود آن به والدین نگران کمک کنند.

اکثر کودکان در دوره ای از رشد خود مشکلاتی را با غذا خوردن نشان می دهند. تند خوردن یک اتفاق رایج برای کودکان است زیرا ترجیحات آنها افزایش می یابد. بیشتر کودکان در سنین نوجوانی از این رفتار رشد می کنند. اختلالات تغذیه جدی تر از جنگ های گاه به گاه در زمان صرف غذا یا بی میلی به امتحان کردن غذاهای جدید است.

اختلال تغذیه زمانی تشخیص داده می‌شود که کودک فقط تعداد محدودی غذا می‌خورد و به طور کامل از گروه‌های غذایی یا بافت‌هایی که برای رشد و تکامل مناسب ضروری هستند اجتناب می‌کند. درک تفاوت بین اختلال تغذیه و اختلال خوردن بسیار مهم است. اختلالات خوردن، مانند بی اشتهایی و پرخوری عصبی، شرایط روانی جدی هستند که نیاز به درمان توسط یک متخصص سلامت روان دارند.

اختلالات تغذیه ممکن است بر رفتار کودک و همچنین رشد فیزیکی، اجتماعی و شناختی تأثیر بگذارد. کودکان مبتلا به اختلالات تغذیه ممکن است از نظر اجتماعی احساس انزوا کنند، برای خانواده خود فشارهای مالی ایجاد کنند یا آنقدر کم وزن شوند که شروع به مشکلات پزشکی کنند. تخمین زده می شود که اختلالات تغذیه کودکان بر 10 درصد از نوزادان و کودکان تأثیر  می گذارد.

اختلال تغذیه در کودکان

مشکلات تغذیه ممکن است بر اساس سن متفاوت باشد. نوزادان ممکن است به دلیل مشکلات تنفسی یا توانایی ضعیف در مکیدن مشکل بلع داشته باشند. شیرخواران بزرگتر ممکن است در خوردن غذای سفره یا نوشیدن از فنجان مشکل داشته باشند. کودکان نوپا و کودکان مدرسه‌ای که مشکلات تغذیه دارند، اغلب رژیم‌های غذایی بسیار محدودی بر اساس بافت دارند و اغلب غذاهای نرم مانند ماست یا غذاهای ترد مانند چیپس و بیسکوییت را ترجیح می‌دهند.

به طور معمول، رژیم غذایی آنها شامل اقلام سالم نیست. از مصرف میوه ها و سبزیجات یا منابع پروتئینی مانند مرغ، گوشت گاو یا ماهی خودداری شود. مشکلات دیگر شامل کودکانی است که بیش از حد دهان خود را با غذا پر می کنند تا باعث ایجاد بلع شوند، اما اغلب استفراغ می کنند. اغلب اوقات وعده‌های غذایی با این بچه‌ها می‌تواند فراتر از مدت زمان توصیه شده 30 دقیقه طول بکشد و برای کودک و خانواده ناخوشایند باشد.

اگر مشکوک هستید که نوزاد یا کودک شما دارای اختلال تغذیه است، مهم است که او را توسط یک متخصص گفتاردرمانی ارزیابی کنید که می تواند این مسائل را تشخیص داده و درمان کند. 

برای بهره مندی از خدمات گفتاردرمانی برای درمان اختلال تغذیه در کودکان می توانید از خدمات گفتاردرمانی آنلاین متخصصان ما استفاده کنید. برای مشاوره و شوع جلسات درمانی همین حالا تماس بگیرید: 02136841250

 

کلمات مرتبط :

گفتاردرمانی آنلاین – گفتار درمانی آنلاین برای کودکان – مرکز گفتاردرمانی آنلاین – هزینه گفتاردرمانی آنلاین – مشکل میوه خوردن در کودکان – اختلال تغذیه در کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
مشاوره در واتس آپ