تمرینات گفتاردرمانی اتیسم

تمرینات گفتار درمانی برای کودکان مبتلا به اوتیسم را می توان در خانه تحت نظارت والدین و راهنمایی یک SLP (آسیب شناس گفتار زبان) بصورت گفتاردرمانی آنلاین ادامه داد. هر یک از والدین می توانند درمان را در قالب تمرینات و فعالیت های تعاملی در آسایش خانه خود واسطه کنند.

مداخلات اولیه مانند فعالیت‌های گفتار درمانی اوتیسم و ​​تمرین‌های اصلاح رفتار می‌تواند برای کودک اتیسم مفید باشد. تحقیقات نشان می دهد که برخی از کودکانی که در اوایل زندگی کاردرمانی و گفتار درمانی دریافت می کنند، شانس بیشتری برای غلبه بر علائم و نشانه های اوتیسم در بزرگسالی دارند.

اکثر این تکنیک های درمانی والدین و کودک را در یک مجموعه بالینی درگیر نمی کنند. اینها شامل فعالیت هایی است که می تواند بخشی از تعاملات روزانه، زمان بازی، زمان قصه، ناهار یا شام با کودک باشد.

والدین می توانند 5 تا 10 دقیقه از این گونه تمرینات و فعالیت ها را به برنامه روزانه کودک خود اضافه کنند. به یاد داشته باشید که این “جلسات” را برای کودک کوتاه و جذاب نگه دارید.

تمرینات گفتاردرمانی اتیسم

اگر کودک شما تاخیر در گفتار و سایر علائم اوتیسم دارد، می توانید این تمرینات را در منزل و تحت نظارت متخصص گفتاردرمانی آنلاین امتحان کنید تا به رشد گفتار و زبان او کمک کنید.

کلمات ضروری را به آنها بیاموزید . یادگیری استفاده از چند کلمه ضروری مانند “بیشتر”، “کمک” و “توقف” می تواند در دراز مدت به کودک شما کمک کند. بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم برای استفاده از کلمات شناخته شده در زمینه جدید تلاش می کنند. بنابراین، آموزش به کودک خود برای استفاده از یک کلمه در تنظیمات مختلف می تواند مفید باشد. کودکان مبتلا به اوتیسم اغلب دایره واژگان محدودی دارند یا زیاد صحبت نمی کنند. با این حال، آنها ممکن است کلمات جدیدی را یاد بگیرند.

شما می توانید با کودک خود در محیط های آشنا و معمولی کار کنید تا استفاده از چند کلمه آسان اما ضروری را به او بیاموزید. ممکن است مدتی طول بکشد تا کودک شما پاسخ دهد و در نهایت کلمات را بیان کند. مهم این است که امید خود را از دست ندهید. وقتی با فردی در طیف کار می کنید، صبر و منظم بودن ضروری است.

بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم، به ویژه آنهایی که دارای اوتیسم خفیف تا متوسط ​​هستند، به پاداش پاسخ خوبی می دهند. پاداش بخشی جدایی ناپذیر از چندین تمرین گفتار درمانی برای کودکان مبتلا به اوتیسم است. مفهوم ساده است هر بار که آنها به نام خود پاسخ می دهند، از یک کلمه ضروری استفاده می کنند یا دستورالعمل های شما را دنبال می کنند، پاداش مطلوبی ارائه می دهید. این می تواند یک تکه شکلات، یک پیمانه بستنی، وقت اضافی با اسباب بازی هایی که دوست دارند، یا 30 دقیقه وقت اضافی برای تماشای تلویزیون باشد. پاداش باید چیزی باشد که کودک از آن لذت ببرد و دوست داشته باشد.

کودکان مبتلا به اوتیسم اغلب برای پاسخ به نام خود، پیروی از دستورالعمل‌های چند مرحله‌ای یا برقراری مکالمه تلاش می‌کنند. این تمرین گفتار درمانی اوتیسم برای کودکان ممکن است کودک را تشویق کند تا در رفتاری که شما مطلوب می‌دانید شرکت کند.

شما می توانید با ارائه بیش از یک گزینه در موقعیت های روزمره به کودکان مبتلا به ASD آموزش دهید که خودشان انتخاب کنند. شما می توانید این تمرین را به محض اینکه فرزندتان به اندازه کافی بزرگ شد تا صحبت کند شروع کنید. این یک تمرین گفتاردرمانی اوتیسم ضروری برای کودکان است که آنها را تشویق می کند تا خودشان انتخاب کنند. هنگام پوشیدن آنها، می توانید بیش از یک جفت جوراب را بالا نگه دارید. رنگ ها را در حالی که هر جفت را بالا نگه داشته اید مانند “قرمز”، “آبی” یا “زرد” نام گذاری کنید و منتظر بمانید تا یکی را انتخاب کنند. شما می توانید همین کار را در زمان بازی انجام دهید. از آنها بپرسید که می خواهند با چه چیزی بازی کنند و در حالی که به اسباب بازی ها اشاره می کنید نام آنها را ذکر کنید. ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد تا فرزند شما با اشاره ای به مورد مورد نظر پاسخ دهد یا یکی از آنها را نامگذاری کند. به یاد داشته باشید که تسلیم نشوید. این تمرین ها فرزند شما را تشویق می کند تا در پاسخ به درخواست شما، یک مورد را انتخاب کند و به آن شی اشاره کند.

برای دریافت خدمات توانبخشی آنلاین ( گفتاردرمانی آنلاین ـ کاردرمانی آنلاین ) می توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید.

 

کلمات مرتبط :

گفتاردرمانی اوتیسم – گفتاردرمانی اتیسم – گفتاردرمانی آنلاین – مرکز توانبخشی اوتیسم – گفتاردرمانی انلاین – تمرینات گفتاردرمانی اتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
مشاوره در واتس آپ