درمان اختلالات یادگیری در کودکان با خدمات مداخله زودهنگام می تواند به کاهش اثرات این اختلال بر زندگی کودک و افزایش شانس موفقیت های تحصیلی و شغلی او در آینده کمک کند.

افراد مبتلا به اختلالات یادگیری می توانند راه هایی برای مقابله با ناتوانی های خود ایجاد کنند. کمک گرفتن زودتر شانس موفقیت را در مدرسه و بعد در زندگی افزایش می دهد. اگر ناتوانی های یادگیری درمان نشده باقی بماند، ممکن است کودک احساس ناامیدی کند، که می تواند منجر به کاهش عزت نفس و مشکلات دیگر شود.

کارشناسان می توانند با ایجاد نقاط قوت کودک و یافتن راه هایی برای جبران ضعف های کودک به یادگیری مهارت ها کمک کنند. مداخلات بسته به ماهیت و میزان ناتوانی متفاوت است.

دلایل اختلالات یادگیری

علت دقیق این اختلالات به طور دقیق مشخص نیست، گاهی اوقات به این دلیل است که رشد مغز افراد، قبل از تولد، در هنگام تولد یا در اوایل کودکی تحت تأثیر قرار می گیرد.

این می تواند ناشی از مواردی مانند:

  • بیمار شدن مادر در بارداری
  • مشکلات حین زایمان که مانع از رسیدن اکسیژن کافی به مغز می شود
  • کودک دارای ژن هایی است که از والدین خود منتقل شده است که احتمال ناتوانی یادگیری را افزایش می دهد
  • بیماری، مانند مننژیت، یا آسیب در اوایل دوران کودکی
  • برخی از شرایط سلامتی وجود دارد که در آنها ممکن است بیشتر در معرض ناتوانی یادگیری باشید. به عنوان مثال، همه افراد مبتلا به سندرم داون دارای سطحی از ناتوانی یادگیری هستند، و بسیاری از افراد مبتلا به فلج مغزی نیز چنین هستند. برخی از افراد مبتلا به صرع نیز دارای ناتوانی یادگیری هستند و بسیاری از افراد اوتیستیک نیز همینطور.

درمان اختلالات یادگیری

نارساخوانی 

تکنیک های تدریس فشرده می تواند شامل رویکردهای خاص، گام به گام و بسیار روشمند برای آموزش خواندن با هدف بهبود مهارت های زبان گفتاری و نوشتاری باشد. این تکنیک‌ها عموماً از نظر دفعات وقوع و مدت زمان طولانی‌تر هستند و اغلب شامل آموزش‌ های گروهی کوچک یا انفرادی هستند.

اصلاحات کلاس درس معلمان می‌توانند به دانش‌آموزان مبتلا به نارساخوانی زمان بیشتری بدهند تا تکالیف را به پایان برسانند و تست‌های نواری ارائه کنند که به کودک اجازه می‌دهد به جای خواندن سؤال‌ها را بشنود.

کودکان مبتلا به نارساخوانی ممکن است از گوش دادن به کتاب های صوتی یا استفاده از برنامه های واژه پرداز سود ببرند.

دیسگرافی

معلمان می توانند امتحانات شفاهی ارائه دهند، یادداشت برداری ارائه دهند، یا به کودک اجازه دهند به جای نوشتن گزارش ها، آنها را ضبط کند. نرم افزارهای کامپیوتری می توانند به کودکان امکان تولید متن نوشتاری را تسهیل کنند.

به کودک مبتلا به دیسگرافی می توان آموزش داد که به جای نوشتن با دست از برنامه های پردازش کلمه، از جمله برنامه هایی که شامل ترجمه گفتار به متن هستند، یا ضبط کننده صدا استفاده کند.

معلمان می توانند یادداشت ها، خطوط کلی و برگه های مطالعه از پیش چاپ شده را ارائه دهند.

دیسکالولیا

معلمان می توانند تصاویری از مسائل کلمه ترسیم کنند و به دانش آموز نشان دهند که چگونه از مداد رنگی برای متمایز کردن بخش هایی از مسائل استفاده کند.

قافیه و موسیقی می تواند به کودک کمک کند مفاهیم ریاضی را به خاطر بسپارد.

کودک مبتلا به اختلال حساب می تواند از کامپیوتر برای تمرین محاسبات استفاده کند.

 

کلمات مرتبط :

درمان اختلالات یادگیری – درمان اختلال یادگیری – کاردرمانی برای اختلال یادگیری – کاردرمانی آنلاین – گفتاردرمانی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
مشاوره در واتس آپ