گفتاردرمانی برای لکنت زبان کودکان به عنوان موثرترین درمان شناخته می شود که با مراجعه به کلینیک گفتاردرمانی یا بصورت گفتاردرمانی آنلاین می توان از آن بهره برد.

بسیاری از کودکان خردسال هنگام یادگیری صحبت کردن دچار لکنت می شوند، زیرا مغز آنها در چند سال اول زندگی هزاران کلمه و صدای جدید را پردازش می کند. برای اکثریت این کودکان، لکنت خود به خود از بین می رود. اما برای دیگران، درمان مناسب با گفتاردرمانی آنلاین و یا گفتاردرمانی در کلینیک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

 لکنت یک جزء ژنتیکی دارد. منشا لکنت به روشی که مغز کودک مسیرهای عصبی را برای گفتار و زبان توسعه می دهد، مرتبط است. در طول سال‌های پیش‌دبستانی، کودکان دچار رشد سریعی می‌شوند که ما آن را “انفجار زبان” می‌نامیم، زمانی که لکنت شروع می‌شود. در طول این مدت زمان کوتاه، دایره واژگان کودک با سرعتی سریع افزایش می‌یابد و شبکه‌های عصبی مغز که در گفتار نقش دارند – آنهایی که احساسات، شناخت و زبان را پردازش می‌کنند – ممکن است در هماهنگی مشکل داشته باشند.

لکنت همچنین می تواند با مشکلات دیگری از جمله مشکلات در بیان و تولید صدای گفتار و همچنین ADHD همراه باشد.

برای دریافت خدمات گفتاردرمانی برای لکنت می توانید از خدمات گفتاردرمانی آنلاین لکنت متخصصان ما بهره مند شوید.

چگونه والدین می توانند بین رشد زبان معمولی و لکنت که ممکن است نیاز به درمان توسط آسیب شناس گفتار-زبان داشته باشد، تفاوت قائل شوند؟

برای حدود 75 درصد از کودکان پیش دبستانی که لکنت دارند، بدون درمان از بین می رود. با این حال، اگر والدین متوجه شوند که لکنت کودکشان بیش از شش ماه طول می کشد، اگر لکنت بعد از 3 و نیم سالگی شروع شده باشد، یا اگر سابقه خانوادگی این عارضه داشته باشند، معمولا توصیه می شود به متخصص گفتاردرمانی مراجعه کنند.

همچنین اگر فرزندتان تنش نشان می‌دهد یا نگرش منفی نسبت به صدای او در هنگام صحبت کردن دارد، ایده خوبی است که جلسات درمان هرچه سریع تر شروع شوند. برخی از والدین ممکن است متوجه ویژگی‌های ثانویه شوند که واکنش‌هایی به خود لکنت است، از جمله رفتارهای فرار مانند پلک زدن هدفمند، تکان دادن سر، استفاده بیش از حد از کلمات پرکننده مانند «اوم» یا رفتارهای اجتنابی مانند رها کردن یک فکر یا تغییر کلماتی که دارند. قرار است در وسط جمله استفاده شود.

آیا پیگیری با گفتاردرمانی آنلاین در درمان لکنت در کودکان مهم است؟

بله. بهتر است اختلالات روانی را زودتر درمان کنید. یکی از دلایل این است که وقتی کودکان در اواخر دوران کودکی هنوز لکنت دارند، می توانند واکنش های منفی همسالان، معلمان یا بزرگسالان ناآگاه را تجربه کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، ممکن است کودک یاد بگیرد که از رفتارهایی برای فرار از لکنت استفاده کند: از گفتن آنچه واقعاً می‌خواهد بگویند، اجتناب از موقعیت‌های صحبت کردن در مدرسه، اجتناب از کلماتی که می‌خواهند استفاده کنند. اگر درمان نشود، بزرگسالانی که لکنت دارند ممکن است در نهایت از مشاغل یا تعهدات شخصی که نیازهای گفتاری دارند اجتناب کنند.

با شروع به موقع گفتاردرمانی برای لکنت می توانید از بروز عوارض ناشی از عدم درمان لکنت در کودک دلبند خود جلوگیری کنید.

 

کلمات مرتبط :

گفتاردرمانی آنلاین – گفتار درمانی آنلاین کودکان – گفتاردرمانی آنلاین برای لکنت – گفتار درمانی آنلاین اوتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
مشاوره در واتس آپ