گفتار درمانی آنلاین برای سکته مغزی

آسیب به سر، تومورهای مغزی یا سایر علل عصبی نیز ممکن است منجر به چالش‌های ارتباطی شود که می‌تواند بازگشت به فعالیت‌های عادی روزانه را به یک مشکل چالش برانگیز تبدیل کند.

مشکلات ارتباطی پس از سکته مغزی یا آسیب مغزی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

مشکلات ارتباطی می تواند شامل آفازی، دیزآرتری یا آپراکسی گفتار باشد. گفتاردرمانی آنلاین برای سکته مغزی می تواند به درمان مشکلات و عوارض پس از سکته مغزی کمک کند.

آفازی
آفازی نوعی اختلال زبانی است که بر گفتار و درک زبان و یا توانایی خواندن یا نوشتن تأثیر می گذارد. علائم آفازی بسته به عواملی مانند محل آسیب و اندازه آسیب وارده به مغز در درجات شدت متفاوت است. فرد مبتلا به آفازی ممکن است در یافتن کلمات مشکل داشته باشد یا مشکلاتی از قبیل قرار دادن کلمات در ترتیب اشتباه، نیاز به زمان اضافی برای پردازش اطلاعات گفتاری، مشکل در نوشتن یا کپی کردن حروف یا کلمات، یا مشکل در خواندن و درک مطالب نوشتاری را تجربه کند.

سکته مغزی شایع ترین دلیل آفازی است که می تواند برقراری ارتباط گفتاری را برای فرد چالش برانگیز کند.

آپراکسی اکتسابی گفتار
آپراکسی اکتسابی گفتار زمانی اتفاق می‌افتد که انتقال پیام‌ های مغز به دهان به دلیل آسیب به بخش‌ های مغز که حرکت هماهنگ ماهیچه‌ای را کنترل می‌کنند، دچار اختلال می شود. وقتی فردی نتواند عضلات مورد استفاده برای تشکیل کلمات را کنترل کند، لب ها یا زبان صداهای حروف را درست نمی کنند. کنترل و هماهنگی حرکات در آپراکسی گفتار چالش برانگیز است. آپراکسی شروع و توالی صداهای سازنده کلمات را دشوار می کند.

شدت آپراکسی می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. افراد اغلب نشان می دهند که می دانند چه می خواهند بگویند، اما نمی توانند آن را بیان کنند. فردی که دچار آپراکسی شدید گفتار است ممکن است اصلا نتواند صدا یا کلمه ای تولید کند. افرادی که آپراکسی گفتاری دارند ممکن است آفازی و دیزآرتری نیز داشته باشند.

آپراکسی گفتار می تواند ناشی از سکته مغزی، آسیب مغزی تروماتیک (TBI)، زوال عقل، تومورهای مغزی و اختلالات عصبی پیشرونده باشد.

دیزآرتری
دیزارتری گفتاری است که نامفهوم، آهسته و درک آن برای شنونده دشوار است. یک فرد مبتلا به دیزآرتری همچنین ممکن است در کنترل زیر و بم، بلندی، ریتم و کیفیت صدای گفتار خود مشکل داشته باشد زیرا در حرکات ماهیچه های دهان اختلال وجود دارد. عضلات می توانند خیلی آهسته حرکت کنند، در جهت اشتباه حرکت کنند، با قدرت زیاد یا کم حرکت کنند، با زمان بندی ضعیف حرکت کنند یا به سمت هدف حرکت نکنند. نتیجه این است که درک گفتار می تواند چالش برانگیز، غیر طبیعی و غیردقیق باشد.

دیزارتری می تواند ناشی از سکته مغزی، آسیب تروماتیک مغزی (TBI)، فلج مغزی، بیماری پارکینسون، بیماری هانتینگتون، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)، میاستنی گراویس (MG)، مولتیپل اسکلروزیس، سرطان و سایر شرایط باشد.

فواید گفتار درمانی آنلاین برای سکته مغزی

متخصصان ما در بهترین مرکز گفتاردرمانی آنلاین در ایران توانایی ارزیابی ، تشخیص و درمان اختلالات زبان، ارتباط شناختی، صدا، توانایی بلع و سایر مسائل مرتبط را دارند.

ناتوانی در برقراری ارتباط واضح و موثر می تواند منجر به احساس انزوا و افسردگی شود. بنابراین، کار با یک متخصص گفتاردرمانی آنلاین برای افرادی که دارای چالش های ارتباطی هستند ضروری است. هدف متخصص گفتاردرمانی آنلاین کمک به شما برای دستیابی به بالاترین سطح زبان و عملکرد ارتباطی ممکن است.

نکات پایانی

مغز انسان پیچیده است. هنگامی که سکته مغزی یا سایر آسیب های مغزی در مناطقی از مغز رخ می دهد که گفتار و زبان در آن قرار دارند، این اثر می تواند گفتار نامفهوم (“دیسرتری”) یا اختلال در زبان گفتاری یا درک (“آفازی”) باشد، و همچنین ممکن است بر خواندن تأثیر بگذارد. و نوشتن گفتار و زبان برخی از افراد ممکن است خفیف باشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است شدیدتر تحت تاثیر قرار گیرند. شروع سریع گفتار درمانی آنلاین پس از سکته مغزی ضروری است. تحقیقات نشان می‌دهد که سریع‌ترین بهبود در اوایل سکته مغزی اتفاق می‌افتد، اما حتی در مراحل مزمن نیز ادامه می‌یابد. کار با یک متخصص گفتاردرمانی آنلاین و پیروی از دستورالعمل های آنها برای تمرین روزانه در روند توانبخشی ضروری است.

 

کلمات مرتبط :

گفتاردرمانی آنلاین برای آفازی – گفتاردرمانی آنلاین برای آپراکسی – گفتاردرمانی پس از سکته مغزی – بهترین مرکز گفتاردرمانی آنلاین در ایران

1 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
مشاوره در واتس آپ