دلایل مراجعه به گفتاردرمانی

چگونه بفهمیم کودک به گفتاردرمانی نیاز دارد؟

کودکان با سرعت های متفاوتی رشد می کنند. برخی از کودکان زودتر از دیگران صحبت کردن را یاد می گیرند. والدین و مراقبان باید بدانند که چه انتظاراتی از نظر رشد گفتار و زبان در کودکان خردسال دارند.

برخی از علائم قرمز برای تاخیر در گفتار یا مهارت های زبانی در کودکان نوپا عبارتند از:

12 تا 15 ماهگی:

  • فقط چند صدا در می آورد
  • عدم استفاده از حرکاتی مانند دست تکان دادن خداحافظی یا اشاره
  • اولین کلمات را بیان نکرده است

18 تا 24 ماهگی:

  • غرغر می کند و اشاره می کند تا اینکه وقتی چیزی می خواهد ارتباط برقرار کند
  • عدم استفاده مکرر از ترکیبات دو کلمه ای
  • کنار گذاشتن انتهای کلمات
  • آنچه شما می گویید را دنبال نمی کند و نمی فهمد

2-4 سال:

  • ترکیب دو و سه کلمه ای را کنار هم قرار ندادن
  • دایره لغات محدودی دارد
  • حتی برای افراد آشنا، گفتار نامشخصی تولید می کند
  • آنچه شما می گویید را دنبال نمی کند و نمی فهمد

دلایل مراجعه به گفتاردرمانی

اگر کودک نوپا شما به طور موثر ارتباط برقرار نمی کند، می تواند بر توانایی او در یادگیری و بازی با دیگران تأثیر بگذارد. به همین دلیل، ضروری است به محض کشف مشکل، به دنبال کمک باشید. اگر می‌پرسید که آیا مهارت‌های زبانی فرزندتان به تأخیر افتاده است، باید در مورد آن با پزشک اطفال خود صحبت کنید و از یک آسیب‌شناس گفتار و زبان برای مداخله درمانی زودهنگام کمک بگیرید.

والدین اغلب فکر می‌کنند که کودک نوپایشان مشکلی ندارد و معتقدند دیر صحبت کردن اشکالی ندارد. در برخی موارد، این امکان پذیر است، اما در بیشتر شرایط، اینطور نیست. هرچه بیشتر منتظر بمانید تا به تأخیر گفتار رسیدگی کنید، تأثیر قابل توجهی بر رشد فرزندتان و زمان مورد نیاز برای بهبود مهارت های زبانی فرزندتان بیشتر می شود.

از طریق گفتار درمانی مداخله زودهنگام، ما می توانیم به والدین و مراقبین نشان دهیم که چه کاری انجام دهند و چه بگویند، چگونه با کودک نوپا صحبت کنند و به او گوش دهند. لازم نیست زمان خاصی را برای آموزش مهارت های ارتباطی جدید به فرزندتان اختصاص دهید. فرزند شما می تواند در تمام فعالیت هایی که در طول هفته با هم انجام می دهید، مهارت های جدیدی را از شما بیاموزد. بنابراین، ممکن است به احتمال زیاد شاهد بهبود عملکرد روزانه خانواده باشید. گفتار درمانی سنتی تقریباً 30-60 دقیقه درمان در هفته را ارائه می دهد.

از آن جایی که بسیاری از خانواده ها امکان مراجعه حضوری به کلینیک های گفتاردرمانی را ندارند ، بر آن شدیم خدمات گفتاردرمانی آنلاین خود را گسترده تر کنیم. ما می‌توانیم تلاش‌های فرزندتان برای برقراری ارتباط به روش‌های مختلف (مانند حالات چهره، حرکات دست و غیره) و اینکه چگونه می‌توانید آگاه‌تر و پاسخگوتر به تلاش‌های او باشید را توضیح دهیم. درک ارتباطات آنها می تواند به فرزند شما کمک کند تا ارتباط موثرتری داشته باشد و به شما کمک کند تا اقدامات آنها را بهتر درک کنید و به آنها پاسخ دهید.

ما می توانیم به شما کمک کنیم تا مراحل ارتباطی فرزندتان را برای درک و بیان تشخیص دهید. ما از طریق مربیگری والدین به شما نشان خواهیم داد که در حال حاضر چه کاری می توانید برای بهبود مهارت های زبانی انجام دهید – و چه کارهایی می توانید برای کمک به فرزندتان در یادگیری بعدی انجام دهید. ما به تعیین اهداف قابل دستیابی برای فرزند شما و همچنین پاسخگویی به انتظارات شما کمک خواهیم کرد.

در طول گفتار درمانی، ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه استراتژی‌ها را در تعاملات روزمره خود با فرزندتان در حین بازی و در حین مطالعه با کودک خود ادغام کنید. ما می‌توانیم به شما در انتخاب اهداف زبان بیانی و دریافتی برای فرزندتان کمک کنیم که به راحتی می‌توانند در زمینه‌های مختلف اعمال شوند. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این اهداف را در فعالیت های مورد علاقه فرزندتان بگنجانید. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا کتاب‌ها و اسباب‌بازی‌های مناسب سن را برای ارتقای مهارت‌های زبانی انتخاب کنید. در نهایت، شما این فرصت را خواهید داشت که در طول جلسات ما، استراتژی‌ها را با فرزندتان به صورت زنده تمرین کنید.

 

کلمات مرتبط :

دلایل مراجعه به گفتاردرمانی – گفتاردرمانی آنلاین برای کودکان – گفتاردرمانی آنلاین کودکان – مرکز گفتاردرمانی آنلاین – هزینه گفتاردرمانی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
مشاوره در واتس آپ